dinsdag 16 oktober 2007

Dinsdag 16 oktober 2007

Bo is vandaag ziek. Hij zou naar de dierentuin gaan in Pretoria maar hij hoest al een paar dagen dus ik laat hem maar een dagje thuis. Zielig schaapje.
Harrie is er ook weer en die vertrekt morgen met 4 andere vrienden richting Brazilie. Ze gaan naar de formule 1 en verder chillen. Arme mannen ze hebben zo'n zwaar leven hier. Volgende week meer.
Vorige week dinsdag was eigenlijk de dierentuin trip gepland, en ik zou meegaan maar het was verschrikkelijk weer dus dat ging niet door. Bo had een picknick in de klas en volgens mij vond hij dat net zo leuk. 'S middags was het beter weer dus wel paard gereden. Harrie zit in Cannes en vermaakt zich dus prima. Woensdag rijdt hij naar Monnacco en vrijdagavond naar Amsterdam om zaterdagochtend weer terug te vliegen naar Johannesburg.
Woensdag dus mijn eerste pianoles en ik vond het erg leuk. Ook de lerares was enthiousiast. Ze verbaasde zich erover dat ik nog nooit eerder gespeeld had want ik pakte alles direct op. Kan nu dus noten lezen en zelfs liedjes spelen. Ik kreeg na afloop een gouden ster, zo werkt zij mn met kinderen, maar haar idee is dat het ook met volwassen werkt. Ik was helemaal trots toen ik weg ging en zou ik dan eidenlijk toch iets goed kunnen? Ga nu elke dag een half uurtje oefenen en dan zien we volgende week weer verder.
'S avonds weer de fotocursus en ik vond het wel even spannend omdat Bo alleen bij Mittah bleef en zij moest hem ook eten geven en naar bed brengen. Voor niets zorgen gemaakt want het ging hartstikke goed. Volgende week nog eens en dan is Harrie gewoon 's avonds thuis. De les was vrij theoretisch maar wel interessant. Nu avond-nachtfoto's maken van een verlicht voorwerp, half uur naar sunset maar het regent hier 's avonds dus wie weet vanavond nog een kans.
Donderdagochtend werd er een kookcursus gehouden. Thais was het onderwerp. De gehele ochtend bezig geweest met koken van verschillende Thaise gerechten en die aan het eind van de ochtend opgegeten. Recepten meegekregen dus nu kan ik ook eens Thais koken. Was erg lekker op naar de volgende kookles. 'S middags bij Monique gegeten want ook haar man was er niet. Was gezellig en lekker.
Vrijdag weer naar de sportschool, kettingen afgemaakt, wenslijstje ingevoerd en zo vloog de dag voorbij.
Zaterdagmiddag afgesproken bij Nienke en Martijn. Die hadden een pre-Brazilie meeting georganiseerd. We hebben gebraaid en het was erg gezellig en Koos was zo lief om Harrie op te halen. Die kwam rond 2200uur thuis en die had het erg leuk gehad maar blij om weer thuis te zijn, als is het maar voor even. Heerlijk weer wat roddelbladen en een krant. Dat is wel iets wat ik hier mis en altijd heerlijk als je wat krijgt. Voor Bo had hij een auto (hoe kan het ook anders) meegenomen en die was erg blij met dit cadeau.
Zondag was het de verjaardag van Maarten die 3 werd en ook was er family Fun day in bij het pavilioen. Allemaal kraampjes en een feesttent. Springkussens en veel te doen voor de kinderen. Ik had geholpen met de verkoop van sieraden en dat was erg gezellig met Nicolette. Later bij hen thuis nog pizza's besteld en opgegeten.
Maandag weer naar de sportschool en verder wat aangerommeld. Vandaag is Bootje dus thuis maar we gaan vanmiddag wel weer even paardrijden, schijnt dat het gehobbel op het paard het slijm goed los maakt. Ben benieuwd...

Geen opmerkingen: