dinsdag 2 oktober 2007

Dinsdag 2 oktober 2007

Zo de eerste week met oma en Chantal zit er alweer op en nu nog een paar dagen voordat ze weer vertrekken. De tijd vliegt voorbij. Het weer zit ons niet mee. Sinds de dag dat ze zijn aangekomen is het omgeslagen en we hebben zwaar bewolkt weer met regen en onweer en af en toe een zonnetje maar geen bikini weer, niet dat oma die heeft maar toch.

Dinsdagavond kwamen oma en Chantie op tijd aan en het was fijn om ze weer te zien. Ze hadden een goede vlucht gehad en alles verliep voorspoedig. Oma was hier nog nooit geweest en was erg onder de indruk van het verkeer en de drukte.

Woensdagochtend zijn we meteen naar Waterberg gereden. 2 dagen op safari. Oma heeft nog nooit beesten in het wild gezien dus die zou wel onder de indruk zijn, en dat was ze. Binnen een halfuur nadat de safari begon werden we al aangevallen door een olifant. Oma was reuze bang en besloot hierna niet meer mee te gaan. En we hadden nog 3 safari's te gaan. Wel jammer maar als ze niet meer wil dan is dat ook goed. We hebben in totaal 4 van de big five gezien (leeuwen, buffels, olifanten, neushoorns) alleen de luipaard was er weer niet bij, maar in de 4 jaar dat we hier wonen geen luipaard gezien nog dus wie weet een volgende keer. Het weer was dus omgeslagen en dat was erg jammer. In de open jeep was het verschrikkelijk koud en ook door de regen lieten veel dieren zich niet zien. Maar het was gezellig en ik geloof dat oma een goede indruk heeft gekregen van wat de safari nu inhoudt.

Vrijdag reden we weer terug naar Johannesburg waar we 's avonds zijn wezen eten bij Toni's Spaghetti.

Zaterdag inkopen gedaan voor de verjaardag van mij op Zondag en toen ik thuis kwam zei Harrie dat Bo iets stuk gemaakt had. Ik liep vol verbazing de kamer in want wat kon er nou stuk zijn. En toen zag ik het. Een piano een zwarte baby vleugel voor MIJ!!! Wat een gaaf verjaardagscadeau. Ik wilde altijd graag piano leren spelen maar het is er nooit van gekomen. Nou dat is dus het eerste wat ik ga doen als oma en Chantie weer weg zijn. Helemaal overdonderd zijn we gaan lunchen in Palazzo( hotel) en de hele dag was ik blij met mijn cadeau.

Zondag. Hiep Hiep Hoera vandaag 35 jaar!! Een paar jaar geleden niet gedacht dat ik die leeftijd zou halen maar het is gelukt. Lekker verwend vandaag door mijn vrienden en familie en we hebben een knalfeest gegeven. 65 volwassenen en 35 kinderen. Ik had een springkussen geregeld en de hapjes waren besteld dus niet veel hoeven doen. Mooie cadeaus gekregen en om 2300uur rolde iederen zijn bedje in van vermoeidheid. Oma vond het ook prachtig maar het was wel druk natuurlijk.

Maandag Bo maar weer naar school gestuurd. Hij had er niet veel zin in maar uiteindelijk heeft hij zich weer prima vermaakt. We hebben 's ochtends rondgewandeld in een van de shopping malls en nadat we Bo hadden opgehaald ergens een broodje gegeten. De rest van de dag niet meer zoveel gedaan. Helaas laat het weer ons nog in de steek maar het is wel warm, 28-30 graden maar bewolkt dus echt in de zon zitten lukt niet. Wie weet de komende dagen....

2 opmerkingen:

Sandy zei

Hi Do & Co,

Wat een gave piano/vleugel. Zo te lezen heb je een fantastische verjaardag gehad, samen met je family. Ben benieuwd hoe het je met de piano-lessen vergaat, talentje???
Thabane begint aanstaande vrijdag met zijn eerste piano-les. Hij wil zelf graag op piano-les, maar ik vraag me af of hij na een week school, nog wel zin heeft om naar de juffie te luisteren?.
Wellicht kunnen jullie binnenkort samen een duet spelen, moeten wij nog wel ff naar Jozi vliegen, maar dat gaat wel weer een keer gebeuren!!

Liefs,
-Sandy

Familie Gross-Schmeets zei

happy birthday to you..., happy birthday to you..., happy birthday lieve Dohoooooo..., happy birthday to yooouuuuu!!!!!!

Ik geniet van je site.
Astrid